Práca s Resource editorom a jeho súbormi
Visual Basic ponúka možnosť vytvorenia Resource
súborov (s príponou .res) pomocou Resource Editoru. Tieto súbory
môžu obsahovať dáta, ktoré budú pri finálnej
kompilácii súčasťou výstupného súboru Visual
Basicu, čiže dáta budú čítané priamo v súbore
cez index. Môžu to byť bitmapy, reťazce, ikony atď.
Syntax jednotlivých
metód volania dát je nasledovný:
Pre prácu s reťazcami:
LoadResString(index)
-index
= ID objektu v RES súbore (požadované)
Pre prácu s bitmapami (súbory .bmp),
ikonami (súbory .ico), kurzormi (súbory .cur)
*ikony môžu
mať maximálne 32×32 pixlov
LoadResPicture(index, format)
index
= ID objektu v RES súbore (požadované)
format
= formát objektu (požadovaný)
0 = vbResBitmap
Bitmap resource
1 = vbResIcon Icon
resource
2 = vbResCursor Cursor resource
Pre prácu s inými dátami:
*tu
mi VB nepracoval správne (v prípade, že ste uspeli ozvite sa na
môj mail)
LoadResData(index, format)
index
= ID objektu v RES súbore (požadované)
format
= formát objektu (požadovaný)
1 kurzor
2
bitmapa
3 ikona
4
menu
5 DialogBox
6 reťazec
(String)
7 font adresár
8
zdroj fontu (znakovej sady)
9 AcceleratorTable
10 definované užívateľom
12
knižnica kurzorov
14 knižnica ikôn