Práca s Resource editorom a jeho súbormi

Visual Basic ponúka možnosť vytvorenia Resource súborov (s príponou .res) pomocou Resource Editoru. Tieto súbory môžu obsahovať dáta, ktoré budú pri finálnej kompilácii súčasťou výstupného súboru Visual Basicu, čiže dáta budú čítané priamo v súbore cez index. Môžu to byť bitmapy, reťazce, ikony atď.
Syntax jednotlivých metód volania dát je nasledovný:

Pre prácu s reťazcami:

LoadResString(index)
   -index = ID objektu v RES súbore (požadované)

Pre prácu s bitmapami (súbory .bmp), ikonami (súbory .ico), kurzormi (súbory .cur)
*
ikony môžu mať maximálne 32×32 pixlov

LoadResPicture(index, format)
   index = ID objektu v RES súbore (požadované)
   format = formát objektu (požadovaný)
   0 = vbResBitmap    Bitmap resource
   1 = vbResIcon      Icon resource
   2 = vbResCursor    Cursor resource

Pre prácu s inými dátami:
*tu mi VB nepracoval správne (v prípade, že ste uspeli ozvite sa na môj mail)

LoadResData(index, format)
   index = ID objektu v RES súbore (požadované)
   format = formát objektu (požadovaný)
   1  kurzor
   2  bitmapa 
   3  ikona
   4  menu
   5  DialogBox
   6  reťazec (String)
   7  font adresár
   8  zdroj fontu (znakovej sady)
   9  AcceleratorTable
   10 definované užívateľom
   12 knižnica kurzorov
   14 knižnica ikôn